Dziś będzie może trochę nudny wpis, ale dobrze sobie uświadomić ile godzin zajmuje przygotowanie uroczystości. Kiedyś w Ślubnej Pracowni dokonaliśmy takiego podliczenia i wyszło nam ok 100 godz.  Oczywiście jest to 100 godzin pracy dla konsultanta, który już połowę pracy ma wykonanej tzn zna miejsca, zna podwykonawców, ceny i umowy…

Osobie, która dopiero wgryza się w temat zajmie to znacznie więcej czasu. Także, jeśli nie macie wolnych 100 godzin zastanówcie się nad konsultantem, jeśli macie wolne godziny to też się zastanówcie:)

1. Pomysł na wesele, wymyślnie tematyki wesela, zbieranie inspiracji, analiza upodobań Pary, dobór poszczególnych elementów jak dekoracje, tor, menu, wybór atrakcji  (około 5h pracy kreatywnej)
2. Przygotowanie harmonogramu przygotowań (2h pracy)
3. Pomoc w dopełnieniu formalności kościelno-cywilno-prawnych (4h pracy)
4. Wyszukanie lokalizacji, negocjacje umowy i cen z lokalizacją (około 20-30h pracy)

To wydaje się bardzo dużo, ale przyjrzyjmy się co wchodzi w skład tych 30 godzin
– wyszukanie lokalizacji, zgodnie z oczekiwaniami państwa młodych
– przygotowanie prezentacji z lokalizacjami (około 2 h pracy)
– wspólny objazd po wskazanych miejscach (6-8h pracy)
– pogłębienie informacji na temat wybranych lokali oraz przedstawienie propozycji menu (około 1h pracy)

– pomoc w opracowaniu optymalnego menu (około 3h pracy)
– negocjacje umowy z właścicielami lokalizacji i jej podpisanie (około 3 h pracy)
– zorganizowanie degustacji, asysta podczas próbowania i komponowania dań (około 3h pracy)
– końcowe ustalenia szczegółów dotyczących menu, rozsadzenia gości i przebiegu wesela itp. (około 2h pracy)
– wizja lokalna na miesiąc przed weselem i omówienie szczegółów organizacyjnych z managerem (około 3h pracy)

5. prezentacja ofert około trzech podwykonawców z każdej dziedziny m.in. prezentacje, broszury, DVD, CD, zdjęcia itp.: (około 0,5-1h pracy przy przygotowaniu każdej pojedynczej prezentacji)

6. umawianie wstępnych spotkań z wybranymi w/w podwykonawcami (nielimitowany czas)
7. prowadzenie wstępnych spotkań z wybranymi w/w podwykonawcami – prezentacja oferty, przedstawienie szczegółów, moderacja rozmowy Państwa z podwykonawcą (ok. 1-1,5 każde spotkanie)
8. konsultacje przy wyborze poszczególnych podwykonawców (subiektywne wskazówki) (nielimitowany czas pracy)
9. negocjacje cen, warunków współpracy, pakietów z podwykonawcami (około 1,5-2h pracy przy każdej umowie)
10. podpisywanie umów z podwykonawcami, dokonywanie rozliczeń (około 0,5 – 1h każde spotkanie)
11. nadzorowanie przygotowań wszystkich podwykonawców, również zorganizowanych przez Państwa (bez limitu)

12. przygotowanie scenariusza ślubu dla Państwa, podwykonawców i koordynatorów (około 5h pracy)
13. kontakt ze wszystkimi podwykonawcami w sprawach bieżących w tygodniu przed weselem (w praktyce dyżur 24 h)